آموزش اضافه کردن Roles در ویندوز سرور ۲۰۱۲

برای مدیریت بهتر سرور میتوانید با اضافه کردن نقش ها و ویژگی ها این کار را برای خود اسان تر کنید ، در بعضی از موارد با ترکیب این ویژگی ها و نقش ها می توانید مدیریت قوی ای دشته باشید که برای ادمین شبکه مهم است، برای اضافه کردن نقش ها و سرور ها از مراحل زیر استفاده می نمایید :
۱- وارد سرور در حال اجرا شوید و دسترسی مدیر را داشته باشید زیرا برای نضب یک سری از نقش و ویژگی ها نیاز به دسترسی مدیر سیستم می باشد . (منظور همان دسترسی Administrator است)
۲-  از منوی مدیریت گزینه add role and featuresرا انتخاب می نمایید، با این کار اولین مرحله را انجام داده اید .
۳- بعد صفحه ای باز میشود . در این صفحه نوع نصب را انتخاب می نمایید .

اضافه کردن Roles در ویندوز سرور 2012ر

۴- پس از انتخاب نوع نصب خود به مرحله بعد می رویم ،در این مرحله شما شاهد این هستید که می خواهید بر روی سرور انجام دهید یا بر روی سرور مجازی می توانید قسمت مربوطه را انتخاب کنید .

اضافه کردن Roles در ویندوز سرور 2012

۵- در این قسمت شما می توانید نقش هایی که دوست دارید برای کارتان اضافه کنید.

اضافه کردن Roles در ویندوز سرور 2012

۶- در قسمت بعد می توانید ویژگی های مورد نیازتان را اضافه کنید ، می توانید ویژگی هایی اضافه نمایید که مختص نقش هایی است که در قسمت قبل ایجاد کردید یا می توانید ویژگی های جدا را ایجاد کنید یا در این دو قسمت می توانید یکی از این دو را انتخاب کنید یا نقش یا بلعکس را انتخاب کنید.
هم در قسمت نقش و هم در قسمت ویژگی شما با انتخاب هر کدام از ان هایی که می خواهید بعد از کلیک بر روی ان می توانید ان را اضافه نمایید ، در قسمت سمت چپ توزیحات تکمیلی برای هر قسمت وجود دارد .
۷-در مرحل اخر بر روی نصب کلیک می نماییم .
۸-در صورت عدم مشکل نقش و ویژگی ما نصب می شود .

703
۰
۱۸ خرداد ۹۵

علیرضا اربابی

دانشجوی مدیریت گردشگری ، علاقه مند به اینترنت ، شبکه و تجارت الکترونیک !