تفکیک ورودی ها در الستیکس بر اساس پیش شماره

تجسم کنید که شما در شبکه ویپ نیاز دارید که بتوانید کلیه تماس های ورودی را بر اساس دسته بندی هایی خاصی گروه بندی کرده و هدایت کنید. برای وضوح بهتر مطلب با این مثال توجه کنید:

شما پاسخگویه تماس کاربران از تمامی کشور می باشد و بسته به این که کاربر مورد نظر شما از کدام شهر یا استان تماس گرفته باشد خدمات متفاوتی را عرضه می کنید. در این زمان اپراتور های شرکت شما برای تمامی تماس ها ملزم می شوند که از کاربران این سوال را بپرسند که شما از کدام استان یا شهر تماس گرفته اید و بسته به موقعییت کاربر خدمات را عرضه و نهایتا به اپراتور مربوطه منتقل کنند.

با توجه به مثال مربوطه شما می توانید کاربران را بسته به پیش شماره هایی که تماس می گیرند تقسیم و دسته بندی کنید.

برای این کار شما باید به تعداد دسته هایی که مد نظر دارید  inbound Route تعریف کنید. مثلا در تصویر زیر شما می توانید با این Inbound Route کلیه تماس ها با پیش شماره مربوط به استان خراسان رضوی را جدا کرده و بسته به نیاز مدیریت کنید.

inbound

با این عمل شما می توانید تماس ها را مستقیما به اپراتور خاصی منتقل و یا با پخش IVR مربوط مدیریت کنید. به این نحوه دسته بندی و نوشتن اعداد در قسمت DID و قوانین نوشتاری Dial Pattern می گویند.

با آرزوی موفقیت

984
۰
۶ آبان ۹۴

فرزانه تقدیسی

کارشناس ارشد هوش مصنوعی – پس از اتمام دوره Elastix & MCSE & CCNA & CCNP و اخذ مدارک بین المللی در این حوزه مشغول به کار شدم