خطا در الستیکس – اعلام خرابی خط

خطا در الستیکس – اعلام خرابی خط

یکی از مشکلاتی که شما به عنوان مسئول یک سرور الستیکس ممکن است با آن مواجه شوید اعلام خرابی خط است.

گاهی اوقات زمانی که کاربران از بیرون با شبکه ویپ شما تماس میگیرند با این صدا مواجه می شوند که خط مشترک مورد نظر خراب است و این در حالی است که شما از داخل سازمان امکان استفاده از سیستم ویپ را دارید و کلیه تماس های شما به بیرون منتقل می شود اما از بیرون مشکل در ارتباط با داخل سازمان را داریم. این مشکل مربوط به خط شما یا سازمان مخابرات نیست زیرا در صورت خرابی خط از سمت مخابرات شما امکان تماس از داخل سازمان با خارج را نخواهید داشت. پس در این زمان مشکل مربوط به سرور یا یکی از تجهیزات سیستم ویپ شما است.

در مطالب آموزشی قبلی مطلبی با عنوان مشغول ماندن خطوط مطرح شد این دقیقا خطایی مشابه است. یعنی چنانچه شما زمان مشغول ماندن خطوط را روی سرور صفر نکنید گاهی اوقات در برقراری تماس های متوالی به جای اینکه کاربر صدای بوغ مشغولی را بشنود با صدای خط مشترک مورد نظر خراب است مواجه میشود.

برای صفر کردن زمان مشغولی باید با استفاده از نرم افزار WinSCP  به هسته لینوکسی الستیکس متصل شده و با استفاده از مسیر etc/asterisk وارد فایل chan_dahdi.conf شوید و مقادیر زیر را با مقادیر مشابه در فایل جایگزین کنید.

busydetect=yes

busycount=0

توجه فرمایید در مقادیر مشابه در فایل بعد از کلمه yes علامت ; قرار دارد که باید بعد از تغییر این علامت حذف گردد.

برای آشنایی با محیط نرم افزار و آموزش تصویری مراحل کار به آموزش مشابه در مطلب مشغول ماندن خطوط مراجه فرمایید.

با آرزوی موفقیت

571
۰
۹ تیر ۹۴

فرزانه تقدیسی

کارشناس ارشد هوش مصنوعی - پس از اتمام دوره Elastix & MCSE & CCNA & CCNP و اخذ مدارک بین المللی در این حوزه مشغول به کار شدم