خطا در الستیکس -مشغول ماندن خطوط بعد از اتمام تماس

خطا در الستیکس -مشغول ماندن خطوط بعد از اتمام تماس

یکی از مشکلاتی که ممکن است برای شما در سرور الستیکس پیش بیاید مشغول ماندن خطوط در الستیکس بعد از اتمام تماس یا قطع نشدن تماسها می باشد.

قطع نشدن تماس ها به این معنی که چنانچه شخصی با یکی از تلفن های شما تماس بگیرد و هیچ کدام از اپراتورهای شرکت شما قادر به پاسخگویی نباشند بعد از قطع تماس از سمت مشتری متاسفانه صدای زنگ IP Phone شما همچنان ادامه دارد و قطع نمیشود.

اما مشغول ماندن خطوط به معنی اینکه تماسی برقرار می شود بعد از اتمام تماس و قطع تلفن چنانچه تماس مجددی برقرار شود تلفن تا چند ثانیه ای مشغول است در حالی که هیچ تماسی برقرار نشده است.

برای رفع این دو مشکل شما تنها لازم است مقادیری را در یکی از فایلها در هسته الستیکس تغییر دهید.

برای اتصال به هسته الستیکس نرم افزار WinSCP را نصب کنید. با نصب این نرم افزار پس اجرا صفحه ای مانند زیر را مشاهده میکنید.

WinSCP

ip سرور الستیکس در قسمت Hostname وارد کنید . یوزر root را در قسمت Username و پسورد سرور را در قسمت Password وارد کنید.

حال شما میتوانید به فایل های ریشه سرور الستیکس متصل شوید.

با استفاده از مسیر etc/asterisk وارد فایل chan_dahdi.conf شوید و مقادیر زیر را با مقادیر مشابه در فایل جایگزین کنید.

busydetect=yes

busycount=0

توجه فرمایید در مقادیر مشابه در فایل بعد از کلمه yes علامت ; قرار دارد که باید بعد از تغییر این علامت حذف گردد.

 

 

1,369
۰
۲۵ فروردین ۹۴

فرزانه تقدیسی

کارشناس ارشد هوش مصنوعی – پس از اتمام دوره Elastix & MCSE & CCNA & CCNP و اخذ مدارک بین المللی در این حوزه مشغول به کار شدم